– Det er et skikkelig rigg, ja, sier Anne Line Ringlund i Bohus om møbelkjedens produktmesse, som i år endelig kunne arrangeres på X Meeting Point.
På messen samler Bohus sine ansatte for å presentere alle nye varer samt gi produktopplæring av alle varene som krever det. I år ble det hele 49 stands, fra 42 leverandører samt kjedens egne.

– For at så mange som mulig skal kunne delta uten å måtte stenge varehusene, deler vi messen i to løp: Med halvparten av deltakerne mandag–tirsdag og resten på onsdag og torsdag. De deles igjen inn i grupper som beveger seg fra stand til stand på et stramt tidsskjema, forklarer administrasjonssekretær og messeansvarlig Ringlund. I år deltok 700 av kjedens rundt 1.300 ansatte. I tillegg kom alle leverandører og totalt ble det ca. 900 personer innom messen.
Fungerte veldig bra
Når 49 grupper skal innom like mange stands i løpet av to dager, sier det seg selv at logistikken må være nøye planlagt – i en omfattende kjøreplan.
Og at alt må fungere uten forsinkelser.

Det gjorde det hos X Meeting Point, kan Ringlund fortelle.
– Vi hadde et vellykket arrangement og er strålende fornøyde. Det blir mange detaljer, med alt fra opprigg til rengjøring og diettkrav i bespisningen. Men Erika, som er vår faste prosjektleder hos X Meeting Point, var superdyktig og bisto oss med alt, sier hun og legger til:
– Vi har allerede en ny kontrakt på bordet for kommende arrangementer på eventsenteret.

Alt på ett sted – i fine lokaler
Anne Line Ringlund har arrangert produktmessen til Bohus helt siden de startet med dette for snart 20 år siden. Men årets messe – som med over 3.000 kvadratmeters utstillingsareal pluss gangveier er på størrelse med en mellomstor Bohus-butikk – var dette den første hun har avholdt på X Meeting Point.
– Det de skilte seg mest ut med, var at de har veldig fine lokaler. Hallen har stor takhøyde og så fint gulv at vi ikke måtte legge messegulv. I tillegg var både festlokalet og messehotellet under samme tak – og veldig freshe, sier hun.
Hun synes at det ga en viktig bonus, utover det rent faglige.
– Tidligere har vi gjerne måttet spre de ansatte på mange ulike hoteller.
Nå fikk alle plass på samme hotell, noe som var viktig sosialt og ikke minst tidsbesparende, konstaterer Anne Line Ringlund.