Hyttekjøpernes ønsker og behov er i endring, og hytteprodusentene møter de nye utfordringene blant annet med nye hyttetyper og modeller.

– For oss som messearrangører er det hyggelig at flere hytteprodusenter bruker Hyttemessen som lanseringsarena for sine nye grønne modeller. Men Hyttemessen handler om mye mer enn nye typer fritidsboliger. Vårt største publikum er antakelig de som allerede har hytte. Disse skal jo vedlikeholdes, oppgraderes, renoveres og fornyes. Hyttemessen har alltid vært det perfekte sted for å få oversikt over mulighetene, produktene og tjenestetilbudet, sier Per Levik.
Han har arrangert hyttemesser siden tidlig 1990-tall og vært med på den mest ekspansive perioden i norsk hytteliv. 14. – 16. april arrangerer han en ny messe på X Meeting Point sammen med kollega Tore Bjørnstad.
Vårens hyttemesse kommer til å ha minst like bred appell som tidligere år, mener Bjørnstad. Som vanlig regner arrangøren med at mange av gjestene kommer for å søke råd og dåd hos de mange fagfolkene som er på plass disse dagene.
Fra messescenen vil en rekke eksperter lørdag og søndag holde korte foredrag om aktuelle produkter og tjenester.

– Vi har sant å si vanskelig for å se at det er noe område som årets hyttemesse ikke dekker, eller faglige spørsmål som våre eksperter ikke vil kunne besvare, sier Bjørnstad.